Airchip

Airchip - Funding need: € 900.000

Airchip solves waiting lines by rethinking the way people order and pay at events.

foto app in hand.png

product

We believe that when you enjoy life, you don’t want to waste time standing in line. Using our app you can top up your balance and then order your products on the screen. Finally you can ‘Airchip’ your order for easy pick-up, or even get it delivered right on the dancefloor. Our wrist mounted staff app helps workers process more orders, and our data insights help improve efficiency for the organizer.

Events often experience harsch network conditions and temporary internet infrastructure is costly. Airchip is built around reliability and will remain to work without the internet. Our platform also offers new ways of service with the use of technology. Imagine renting a digital festival butler that serves you drinks anywhere, or a busy food truck festival that offers table service.

 

Team

Founding team:

  • Daniel van Drunen - Music festival entrepreneur

  • Bart Peute - Ticketing software creator

  • Joeri de Wit - Online marketing and data specialist

Development team:

  • Jan ten Kate - Product owner, previous geomatics engineer

  • Oliver Carr - CTO & Backend engineer

  • Jairo Bambang Oetomo - Lead iOS developer

  • Mustafa Kücüksengün - Lead Android developer.

Team.png

Traction

Since september we have built and shipped to the app store a product that is ready for sales this summer. Since then we have organised three test events in bars and our office that resulted in amazing user feedback. This quarter, we are showcasing the tech to strategic partners and organisers. We are planning to deploy the first events in the next quarter.

Business Model

- License - fee per user billed to organiser

- Subscription - fee per month charged to venue owner

- Ad revenue - resulting from customer insights right on the platform

Funding need

We are looking to raise €900.000 to hire a customer success team, expand our engineering staff and have working capital to cope with the seasonal business of music events. This should result in a minimum of 18 months extended runway and a viable business, catering to the 27M+ event  visitors in the Netherlands.

Pepperfield

image001.png

Pepperfield - investeringsbehoefte - € 350.000

We. Buy. Revenue.

Pepperfield is een jonge snelgroeiende webhosting provider. Wij hebben een andere aanpak voor onze onstuimige groei. Pepperfield neemt namelijk kleine webhosting providers over. Deze kleine providers hebben het vaak zwaar. Of ze hebben torenhoge kosten, waardoor ze niet rendabel zijn. Of de technische kennis die nodig is, hebben ze niet in huis. Of, het kost de eigenaren gewoon te veel tijd. Eigenlijk willen ze er wel van af.

Dan komt Pepperfield ze helpen. Wij nemen de zorg voor de klanten van ze over. In 2019, ons eerste jaar, hebben we 8 webhosting providers overgenomen. De oude eigenaren kunnen weer verder met het waarmaken van hun eigen dromen. Pepperfield is gegroeid naar €90K omzet en 900 klanten.

Onze nieuwe klanten zijn bij ons in goede handen. Pepperfield heeft een moderne cloud-infrastructuur (snel, veilig, betrouwbaar) waardoor de website van de klanten nog beter werken dan voorheen. Bij vragen staat onze klantenservice klaar. En, wat best uitzonderlijk is in de hostingwereld, je mag ons gewoon bellen. En mailen. Wat je wilt.

server.jpg

Product

Pepperfield heeft alles in huis wat je als freelancer of MKB’er nodig hebt om online succesvol te zijn. We zijn een echte one-stop-shop. Onze klanten komen bij ons voor een nieuwe website of onderhoud aan hun bestaande website. Maar ook voor e-mail, security, social media en online adverteren. Wij staan voor je klaar. Dat doen we niet alleen. Pepperfield is gespecialiseerd in technische zaken rond hosting en websites. Daar zij wij echt heel erg goed in. Voor de andere diensten maken wij gebruik van een uitgebreid netwerk van zeer getalenteerde freelancers. Allemaal uitblinkers in hun eigen vakgebied. Samen zijn wij Pepperfield.

 

Team

De CEO en founder is Maarten Strootman (47), voormalig IBM. Uitgebreide ervaring als organisatieveranderaar en manager. Gewerkt bij onder andere bij ABN-AMRO, ING, Rabobank en TNO. Maarten heeft Bedrijfskunde gestudeerd aan de Erasmus Universiteit i…

De CEO en founder is Maarten Strootman (47), voormalig IBM. Uitgebreide ervaring als organisatieveranderaar en manager. Gewerkt bij onder andere bij ABN-AMRO, ING, Rabobank en TNO. Maarten heeft Bedrijfskunde gestudeerd aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam.

De CTO en co-founder is Daniël Koop (28), sinds zijn 17e ondernemer met klanten als Solcon en Provincie Flevoland. De technische kennis van Daniël is zeer breed. Hij is kundig in software development en hij heeft ruime kennis van hardware en interne…

De CTO en co-founder is Daniël Koop (28), sinds zijn 17e ondernemer met klanten als Solcon en Provincie Flevoland. De technische kennis van Daniël is zeer breed. Hij is kundig in software development en hij heeft ruime kennis van hardware en internet-infrastructuren. Daniël heeft Information Engineering gestudeerd aan Windesheim Flevoland in Almere.

Traction

In 2019 heeft Pepperfield 8 hosting providers overgenomen. Dat leverde direct 900 klanten en een omzetwaarde van €90K op. Dit jaar groeien wij door naar een omzetwaarde van €300K en 3000 klanten. Op dit moment zijn wij in vergevorderde onderhandelingen met 3 overnamekandidaten. Daar vragen wij funding voor.

Business Model

Het verdienmodel van Pepperfield is niet alledaags. Pepperfield neemt klantenbestanden over van kleine hosting providers. Die providers zijn bereid tot verkoop omdat ze hoge operationele kosten hebben, of tegen technische belemmeringen aanlopen. Of hun tijd anders willen besteden.

Door schaalgrootte en slim inkopen, kan Pepperfield dezelfde dienst als de oude eigenaar aanbieden, tegen lagere kosten. De brutomarge van een aankoop neemt per direct toe.

Funding need

Wij vragen €350K om drie overnames te financieren.

Aleeza

logo png.png

Aleeza - Investeringsbehoefte: € 250.000

Wij geloven dat iedereen een persoonlijk en transparant huidverzorgings product verdient.

6CCFD2F1-75AB-4C4C-A987-102ADBB3DDC2[1368].jpeg

Product

Aleeza is het eerste Nederlandse only online huidverzorgingsmerk op basis van 100% duurzame en unieke ingrediënten die wij via plantages kopen in Marrakech en zo ook vrouwen cooporaties ondersteunen.

 

Team

Selima Ajaoun: Founder en Creative Director, Parfumerie Douglas en Weleda 

Bas en Shayed: E Commerce Manager, Wrkt Digital Consultancy

Jelena: Marketing Manager Campaign Manager, Fairphone

Hanna: R&D Manager, Pander Consultancy

selima ajaoun.jpeg

Tractie

1900 stuks verkocht

1055 volgers Instagram

2400 facebook Likes

40 + artikelen, blogs en andere publicaties

Business Model

Direct to consumer sales model gebaseerd op Traffic, Orders en Subscriptions met een totale Bestelwaarde van 39 EUR.

Funding need

250.000 Totaal

120.000 Branding en Advertising Marketing

70.000 Productie 15 producten

60.000 Team en Growth

Met de investeringsbehoefte van 250.000 gaan wij een sterk merk identity neerzetten, een verzorgingslijn produceren van 15 producten en de techniek van de webshop verbeteren.  Om de doelstelling van 1000 stuks verkopen per maand te behalen dienen wij het team uit te breiden om de omzetdoelstelling van 696.000 euro te behalen.

Het marketingbudget van 120.000 zullen wij voor 70% inzetten voor personalized targeting advertenties en 30% voor influencer marketing en events. De doelstelling zullen wij in één jaar behalen om ieder jaar de omzet te kunnen verdubbelen.

Circuvorm

Logo circuvorm.PNG

“Vandoorn”, nu “Circuvorm” - op zoek naar investering

Circuvorm ontwerpt, ontwikkelt en distribueert interieurproducten voor de projectmarkt.

Door de strenge inkoopeisen en regulering zijn er voor overheden en bedrijven in binnen- en buitenland te weinig circulaire interieurproducten beschikbaar.

a380_bl.JPG

Product

3 circulaire projectstoelen voor overheid, bedrijven, zorg, onderwijs en de particulier.

 

Pluz-05.jpg
_SANDER_02 for website.jpg

Team

Uitvoering: Sander van Doorn

Angel & verkoop: Richard 

Traction

Mijn jarenlange ervaring in deze markt, met product- en marktontwikkeling, maken een bijzondere combinatie met de ontwikkelde producten.

Business Model

Productie bij geselecteerde hoogwaardige productiebedrijven en de verkoop via het bestaande nationale- en internationale netwerk.

Funding need

Voor het opstarten van de Pluz en opstart van de A380 is een financiering nodig. Neem contact op bij interesse.

DeMonth

logo-de-month.png

Investment need: € 150.000

DeMonth is an online platform where women can get their menstrual  and sustainable femcare  products delivered to their doorstep or in their mailbox.

DeMonth-box.png

Product

DeMonth not only stands for convenience and luxury for the hard-working women of the Netherlands, but also for a sustainable and honest world. We believe in transparent production and products that contribute to a better world. With DeMonth we want to ensure better menstrual hygiene in developing countries. This way we can ensure that more and more girls in Africa have access to tampons and sanitary pads every year!

 

Your Period is Our Problem!

Team

The team consists out of four IT specialists, who happen to be four men:

  • Gideon Boadu: Sr. Data Analyst – Disney Streaming Services

  • Max de Groot: Business Analyst – KPMG

  • Jearmey Brenet: Graduate Student Amsterdam University of Applied Sciences

  • Shervin Wong-A-Soy: Graduate Student Amsterdam University of Applied Sciences

Traction

Within less than Three months, DeMonth has acquired more than 50 paying subscribers (this amount increases every day). With a retention rate of 94%.

DeMonth has recently also been featured in renowned women’s magazines like: VIVA and Flair Online

Business Model

DeMonth is a subscription based product which recurs every menstrual cycle. Therefore we have a steady revenue stream every month from our subscribers. The average amount spent per customer per month is €10,00. Our average cost of good sold is €7,50, meaning we make €2,50 profit per box per month.

Funding need

An investment of €150.000 is needed. We will use this money to further develop our product, create Native iOS & Android apps and put us on the map by setting up marketing campaigns.

The money will be spent over 1,5 to 2 years. The first step will be the creation of marketing content (photos, videos, interviews etc.) and setting up our marketing plan. After this we will steer our focus towards the creation of the applications and further product development. The last step will be scaling up our marketing to a national and global level.